Vill du förgylla ditt hem med designklassiker, konst och antikviteter? Då är Stockholms Auktionsverks nya initiativ väl värt ett besök. Nu väljer de nämligen att haka på shoppingens största högtidsdag, genom att erbjuda en lite annorlunda och medveten shoppingupplevelse i form av en auktionsmarknad i Mood Stockholm.
Lagom till Black Friday slår auktionsmarknaden upp portarna i Mood Stockholm. Initiativet är ett sätt att ge dagen en extra dimension, och att erbjuda besökarna en annorlunda och mer lustfylld upplevelse.
– Genom att samla gammalt och nytt under samma tak kan vi bjuda våra kunder på en unik upplevelse. Det finns helt enkelt olika sätt att göra Black Friday-klipp på och genom det här samarbetet vill ge våra besökare möjlighet att fynda attraktiva produkter och föremål på ett lite spännande och annorlunda sätt, säger Caroline Sjöblom, Marketing Manager på Mood Stockhol
På auktionsmarknaden kommer exklusivt utvalda föremål inom konst, design och antikviteter att visas upp på plats, och själva budgivningen sker online på Stockholms Auktionsverks webbplats i kategorin ”Black Friday”. Förutom föremålen kommer budgivningarna innehålla olika typer av tjänster och produkter från MOOD Stockholm. Dessutom bjuder man alla budgivare på pizza från 18|89 Fast Fine Pizza.
– Även om våra onlineauktioner pågår dygnet runt året om så vill vi med den här satsningen skapa en fysisk närvaro och vara ett naturligt komplement till butikerna runt omkring oss. Det blir en härlig mix av föremål, och givetvis kommer vi ha expertis som ger service och svarar på frågor, säger Lotta Lindborg chef för Stockholms Auktionsverk, Magasin 5.
Föremålen går att buda på redan nu, medan den fysiska marknaden har öppet 29–30 november.