God sömn, trygghet och att känna tillhörighet gör oss lyckliga. Utifrån dessa behov presenterar Ikea hur vi ska inreda i höst – och kanske bli lyckligare på köpet...
Ikea genomför varje år den globala undersökningen ”Life at Home Report”. Höstens Ikea-katalog kretsar kring miljöer som bygger på insikter från undersökningen, som i sin tur grundar sig på ett antal identifierade behov:
– Behoven är universella, men spelar olika stor roll beroende på var man befinner sig i livet. De sex hemmen i höstens katalog visar olika levnadssituationer och lösningar som speglar de känslomässiga behoven av att känna tillhörighet, ägandeskap, säkerhet,bekvämlighet och avskildhet, förklarar Tori Newman, inredningschef på Ikea Sverige.
Inred efter behov
Här är inspiration för bland andra det nyligen ihopflyttade paret som ska kapa ett hem som blandar de bådas olika stilar och historier, för det unga paret som längtar efter ett lugnare och mer medvetet liv och för kompisgänget som delar en lägenhet och har en liten budget.
Vilka möbler och vilken inredning passar dig – och din fas i livet?